TF InsightFX - шаблон joomla Видео

بایدها و نبایدهای فروش اجتماعی(از طریق شبکه‌های اجتماعی) – بخش دوم

  • Posted on:  سه شنبه, 19 بهمن 1395 05:40
مقالات www.zarplast.ir

پیش از مطالعه این بخش به شما پیشنهاد می کنم سه باید و نباید دیگر مطرح شده در رابطه با بازاریابیو فروش اجتماعی یعنی فروش از طریق شبکه های اجتماعی را در این صفحه مطالعه کنید:

4- از فراخوان به عمل‌های مناسب استفاده کنید

یک بخش مهم درفروش از طریق وب‌سایت و نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی اثربخشی فراخوان به عمل‌هایی است که بر روی وب‌سایت یا صفحات خود از آن‌ها استفاده می‌کنید. شاید هزاران هزار نفر صفحات شما در فیس‌بوک یا توییتر را دنبال کنند، اما تعداد بالای دنبال کنندگان در این صفحات هیچ ملاکی برای افزایش فروش شما نیست. اگر می‌خواهید افراد بیشتری متوجه فروش محصول و خدمات شما از طریق این شبکه‌ها شوند، بر اساس شیوه‌ای عمل محور به صحبت کردن با آن‌ها بپردازید، زبان ساده و مشخص بکار بگیرید و از طریق ضرورت و فوریت انجام شدن خرید را به اطلاع مخاطبین خود برسانید.

زمانی که مشغول تهیه و طراحی فراخوان به عمل هستید، باید و باید:

به‌خوبی با کلمات بازی کنید تا پاسخ مناسب و مخصوص را دریافت کنید

پرحرارت و جذاب، روشن و البته رک و مستقیم مفهوم خود را بیان کنید

پاسخ دادن به درخواست و محتوای خود را برای مخاطبین آسان کنید

گزینه‌های موجود در برابر مشتری برای انتخاب را محدود کنید

برخی از صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین چگونگی استفاده از فراخوان به عمل‌ها برای فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی را بلد نبوده و نیز نمی‌توانند بیاموزند. اگر شما از این دسته هستید، از خدمات مشاوره استفاده کنید.

 

5- از تصاویر و کارهای گرافیکی بیشتر استفاده کنید

اگر با کسب‌وکارهایی از حوزه‌های سفر، مد و پوشاک و غذا همکاری می‌کنید، توجه داشته باشید که استفاده از عکس به‌شدت بر موفقیت شما اثرگذار است علاوه بر این انتشار جملات مرتبط از بزرگان، کلیشه رفتاری یا فرهنگی، ویدئو و اینفوگرافیک موجب سرگرمی و جذب مخاطبین شما می‌شود. دلیل این کار چیست؟ شاید برای پاسخ به این مسئله بهتر باشد اشاره‌ای داشته باشیم به این گزارشکه بیان می‌دارد 65 تا 85% مردم خود را افرادی می‌دانند که به‌صورت تصویری از قدرت یادگیری بالاتری برخوردار هستند. به همین دلیل باید گفت تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و دارای اطلاعات و یا نکاتی برای یادگیری هستند، به‌مراتب نسبت به متون نوشتاری قابل‌هضم‌تر بوده و بهتر به یاد سپرده می‌شوند. فراموش نکنید که دراین‌بین حتماً از عنصر خلاقیت در محتوای خود استفاده کنید تا از این طریق محتوا تولیدی خود را جذاب‌تر کرده، اعتبار خود را افزایش دهید و فروش خود از طریق شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهید.

 

6- از دستگاه‌های موبایل غافل نشوید

دستگاه‌های موبایل و همراه یک‌روند نیستند، بلکه باید به یاد داشته باشید که این دستگاه‌ها در حال حاضر در شرایطی وارد تجارت الکترونیک شده‌اند که قرار بر خارج شدن آن‌ها از صنعت نیست. پیش‌بینی می‌شود که فقط در ایالات‌متحده آمریکا تا سال 2018 تقریباً نیمی از فروش‌های انجام‌شده به‌صورت الکترونیک از طریق دستگاه‌ها موبایل و همراه انجام شوند. هرچند که در سال 2014 هم بیش از نیمی از ترافیک ایجادشده در صنعت تجارت الکترونیک از طریق همین دستگاه ایجادشده بود. به همین منظور و جهت دستیابی به حداکثر بازدهی از تلاش‌ها و فعالیت‌های بازاریابی خود در سطح شبکه‌های اجتماعی باید فروشگاه شما به‌طور مناسب برای استفاده شدن و نمایش بر روی دستگاه‌های موبایل بهینه‌سازی شده باشد.

نکته مهمی که همواره در رابطه با شبکه‌های اجتماعی باید یادآور شد، این است که بازدهی در این شبکه‌ها به‌هیچ‌وجه کوتاه‌مدت نیست و تنها با تمرکز و استمرار در فعالیت‌ها و استفاده از تکنیک‌های فروش در این شبکه‌هاست که می‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید. اگر اصول اولیه را به‌خوبی رعایت کنید و بایدها و نبایدهای مطرح‌شده در این مطلب را فراموش نکنید، شاهد شکوفا شدن کسب‌وکار خود ضمن کسب مزیت رقابتی در برابر دیگر رقبا موجود در بازار می‌شوید.

تهیه و تنظیم : زرپلاست